Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2017 03:39 - 6 навика, които съкращават живота с 10 години
Автор: elenkokoschkov Категория: Други   
Прочетен: 1290 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 21.11.2017 03:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Всеки иска да е здрав, защото така може да доживее до дълбока старост. Днес условията на живот са много по-добри, но това не означава, че хората живеят по-дълго отпреди. На какво се дължи това? Ако обърнем по-сериозно внимание на ежедневните си навици, ще установим, че те са тясно свързани с продължителността на живота. 6 от обичайните действия на повечето хората, особено жителите на градовете, съкращават живота поне с 10 години. Ето кои са те:  
1. Захарни изделия на празен стомах
Когато се консумират захарни изделия на гладно, захарта веднага се усвоява и абсорбира от стомаха и прониква в кръвта. В резултат кръвната захар се повишава и тялото не се чувства комфортно. По принцип захарта е източник на енергия, която достига до клетките с помощта на инсулина. Но когато се наруши производството му, кръвната захар остава повишена и не може да се поеме от клетките, което предразполага към диабет. Няма нужда да споменаваме, че високите нива на кръвната захар са вредни за здравето. Като допълнение захарта възпрепятства усвояването на протеините, които са основна градивна единица в клетъчната структура на човешкото тяло. Те насърчават процесите на растеж и развитие. Захарта се абсорбира по-лесно от протеините, затова тялото няма друг избор и инстинктивно усвоява първо нея. Но тя не може да замести важните за тялото протеини. Ако този процес се повтаря често, организмът не може да абсорбира протеините и това започва да вреди на различните органи. С течение на времето човек остарява преждевременно. Затова ако искате да се радвате на добро здраве и да живеете дълго, по-добре не консумирайте храни с високо съдържание на захар на празен стомах. Вредите от това действие са много повече от ползите.

2. Ставайте рано и не се излежавайте дълго
Много хора обичат да се излежават и не стават с първото позвъняване на будилника. Особено през почивните дни, докато станат от леглото вече е време за обяд. Но повечето часове сън не ободряват, а напротив изморяват повече и човек понякога дори се чувства замаян. На какво се дължи това? - многото часове сън е вероятно да предизвикат недостатъчно кръвоснабдяване на мозъка, защото по време на сън той е в състояние на покой. Затова ако човек спи твърде дълго, потокът на кръвта се забавя. Недостигът на кръв в мозъка предизвиква замайване и световъртеж. С течение на времето това уврежда работата на мозъка. - Прекаляването със спането може да предизвика проблеми с храносмилането. Хората, които обичат да се излежават, в повечето случаи пропускат най-доброто време за закуска и нарушават нормалната работа на стомашно-чревния тракт. Организмът не само не може да усвои на време нужните му хранителни вещества, но се влошава и храносмилането и се появяват различни заболявания, свързани с него. - Продължителните часове сън е много вероятно да се отразят отрицателно на паметта. След дълги часове спане, на човек обикновено му е трудно да се разсъни. Това е знак, че на мозъка не му достига кислород, появяват се проблеми с концентрацията и паметта.

3. Хаотичните опити за отслабване
Много хора се опитват да отслабнат, но не са постоянни в усилията си. Те ту започват, ту спират. Повечето избират да свалят излишните килограми с диети и ограничаване на храненията и количествата. От една страна това води до нарушения в храносмилането и усвояването на хранителните вещества, а от друга косвено вреди на обмяната на веществата. Непостоянството в опитите за отслабване създава напрежение в организма. Медиците твърдят, че тези изпитания върху тялото могат само да му навредят, да понижат имунитета и да предизвикат различни заболявания.

  4. Пропускането на закуската
Липсата на достатъчно време сутрин е една от честите причини за пропускането на закуската. Сигурно сте чували поговорката: „Закуската трябва да е като на император, обядът като на войник, а вечерята като на просяк.". Закуската е най-важното от трите хранения за деня. Пропускането й не само понижава нивата на кръвната захар и води до различни стомашно-чревни заболявания, но е и много вероятно да се превърне в причина за образуването на камъни в жлъчката и появата на сърдечно-съдови проблеми.

5. Честото задържане на урина
Много хора имат навика да се стискат до последно и да не ходят до тоалетна. Всъщност правилният подход е, когато тялото ни даде знак, че трябва да посетим тоалетната, да го направим веднага. Ако дълго време се стискаме, ще увеличим вероятността от инфекция на пикочните пътища, появата на камъни в бъбреците и дори рак на пикочния мехур. От всички органи в тялото бъбреците се изтощават най-бързо. Затова трябва всеки ден да полагаме необходимите за тях грижи.

6. Преди лягане задължително мийте лицето
Миенето на лицето преди сън е изключително важно за изчистването на кожата, тъй като през деня по нея се натрупват прах и бактерии. Измиването на лицето преди лягане помага на кожата да диша, пази я от различни заболявания, повишава еластичността й, намалява появата на бръчки, съхранява я млада за по-дълго.

http://bulgarian.cri.cn  

Сто години за всеки (Рецептите на Петър Димков)-1-ва част

    http://zigun.eu/drugi-statii/sto-godini-za-vseki-retseptite-na-petyr-dimkov-1-va-chast.htm


Тагове:   здраве,   болест,   хранене,


Гласувай:
4
0



1. kvg55 - elenkokoschkov,
21.11.2017 15:05
"Днес условията на живот са много по-добри" - Но качеството на храната и водата е сериозно влошено. Появиха се и много газирани напитки.
"Пропускането на закуската" - "Закуската изяж сам, обядът раздели с приятела си, а вечерята подари на врага си".
"Честото задържане на урина" - Животните, които си пикаят на воля, не страдат от бъбречни заболявания.
"Преди лягане задължително мийте лицето" - Миенето на зъбите и лицето преди лягане е задължително.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elenkokoschkov
Категория: Други
Прочетен: 678612
Постинги: 657
Коментари: 1123
Гласове: 2855
Календар
«  Август, 2021  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031