Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2019 18:27 - Конницата
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 2933 Коментари: 1 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Днес ще разкажа накратко за най-скъпата българска пощенска марка. Всъщност тя е филателен куриоз. На 14 февруари 1911 е издадена и пусната в употреба серията Изгледи и портрети с 12 пощенски марки. Поредицата е била в пощенска употреба до 1918. Тя била отпечатана в Полиграфическия институт за ценни книжа в Рим, Италия. На марката от 50 стотинки били изобразени Цар Фердинанд І и синовете му Княз Борис и Принц Кирил на коне. При отпечатването на тази марка конниците се появили с главите надолу. Изображението било отпечатано обърнато на 180о спрямо текста на марката. Работниците забелязали това и спрели печатната машина. За да не ги обвинят, че са допуснали тази грешка, те унищожили дефектните пощенски марки. Като по чудо обаче един лист с 30 марки оцелял. През 1913 той е попаднал в печатаря Иван Пройков от Пловдив, който го занесъл на Васил Йорданов, служител в БНБ и марколюбител. След 2 месеца същият заминал на частно пътуване до Виена. След завръщането си той купил двуетажна къща на ул. Иван Асен ІІ близо до Орлов мост. Очевидно било, че той е продал дефектните марки във Виена. Днес са известни около 25 – 30 марки от този филателен куриоз, който носи популярното сред филателистите име Обърнатата конница”. В България се намират само 5 или 6 от тях. Един от притежателите е Спас Пенчев, председател на Българското филателно дружество. Той смята, че реалната цена на куриоза е около 25000 €. Интересното е, че всички известни марки са клеймовани, като повечето носят печат от Пловдив. Преди години аз също бях филателист и съм виждал Обърнатата конница на голяма филателна изложба в София.

image

image




Гласувай:
18


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Здравей, Лазаре!
25.03.2019 20:01
Да, сантимите също са ценни марки!
От съвременните мисля ,че блокът на Гагарин е много скъп
С него имам куриоз Не съм филателист, на на Графа имаше филателен магазин Отбивах се в него, при командировки, изпълнявах поръчки
И един ден видях блокът на Гагарин Топитах за цена Тогава видях сбърканата година на полета-1964 Колекционерът заговори в мен, но имаше хора, нямах време! Само попитах за цената Беше по номинал - 1 лев Жената каза да не се притеснявам, има достатъчно
Но стана така ,че не успях да се върна
В Бургас се свързах с вещ филателист и го информирах какво съм видял и пропуснал
Той се изсмя, каза ,че е глупост
Но на другия ден бях пак в София На бегом, нямах време , отидох в магазина Бях твърдо решил да взема четири Жената ме позна, каза че са увеличени-по два лева Казах ,че ще взема,на връщане
Глупост или не, щях да жертвам командировачните за блока На връщане магазинът беше празен Жената ,още от вратата каза ,че има лоша вест Марката е спряна е иззета!
Казах после на филателиста Той махна пренебрежително с ръка!За него беше глупост
Минаха години Тази марка стана много скъпа, от порядъка на стотици левове
Един ден този филателист пред мен се хвалеше на други,че я взел на половин цена
Казах му ,да не се хвали и то пред мен, че ми е черен !Ако не беше ме подвел на времето, можехме да купим двамата цял лист!

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4102436
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21967